مراحل شکایت از قاتل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مراحل شکایت از قاتل
نوشته شده در سه شنبه 1 آذر 1401
بازدید : 118
نویسنده : رایا هستم

شکایت از قتل
قتل، اتفاقی ناگوار است که در نتیجه اشتباهات فردی و تصمیم ‌گیری سریع رخ می دهد. با وجود همه ی آموزش‌ها و اخطارهایی که به اکثر مردم داده شده، همچنان در سال چندین قتل در سراسر کشور به وقوع می پیوندد که معمولا دلایل دور از ذهنی دارند. زیرا هیچ عاملی نمی‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای اشخاص باشد تا جان یک انسان دیگر را از وی بگیرند و او را به قتل برسانند.
مراحل شکایت از قاتل به گونه ای می باشد که اطرافیان مقتول به راحتی نمی توانند حق خود را بگیرند و قاتل را مجازات کنند؛ هرچند به قتل رساندن یکی از عزیزان یک خانواده باعث فرو رفتن آن‌ها در شُک می شود،بهتر است هر چه زودتر اقداماتشان را برای شکایت از قاتل شروع کنند.
مدارک لازم برای شکایت از قاتل
قطعا قبل از هر اقدامی، شخص باید مدارکی را به سیستم قضایی کشور بدهد تا اتفاق افتادن یک قتل را به آن‌ها ثابت نماید. این مدارک که همزمان با طرح شکایت به مقامات مربوطه ارائه می گردند می بایست در کل پروسه ی شکایت همراه با آن ها باشد. بعضی از این مدارک، برای ثابت کردن قتلی می باشد که رخ دهد و بایستی همه ی عکس ها و گزارشات مرتبط با آن را به اداره پلیس منطقه وقوع جرم ارائه داد. قسمت دیگری از مدارک به این جهت می باشد که ارتباط شاکی را با مقتول معلوم نماید و به گونه ای هویت وی را به ثبت برساند.
از مدارک لازم جهت شکایت از قاتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی نظیر شناسنامه و کارت ملی مقتول و شاکی
  • مدارک و مستندات و شهود برای اثبات جرم صورت گرفته
  • همه ی اطلاعات کسب شده از پزشکی قانونی

مراحل شکایت از قاتل
پس از جمع‌آوری مدارک و اسناد لازم برای شکایت از قاتل، به مراحل اجرایی کار می ‌رسند تا شخص از قاتل شکایت نماید. پس بعد از طرح شکایت علیه قاتل، پرونده به دادسرا ارسال می گردد تا بررسی‌های مورد نیاز روی آن صورت گیرد؛ و بعد به دادگاه کیفری انتقال می یابد. بر اساس ماده ی 296 قانون آیین دادرسی کیفری، جرایمی که مجازات سلب حیات از مجرم را داشته باشد، در صلاحیت دادگاه کیفری یک می باشد. مراحل شکایت از قاتل بدین شرح است:
ارسال احضاریه به قاتل
پس از آن که پرونده به شکل رسمی به وسیله ی دیوان عالی کشور و دادگاه کیفری تایید گردید، کلیه مدارک مرتبط با هویت قاتل را مورد بررسی قرار می دهند. چنانچه اطلاعات موجود در رابطه با هویت قاتل درست بوده و شخص کاملا شناسایی شده باشد، ماموران با مراجعه به محل زندگی قاتل نسبت به دستگیری وی اقدام می نمایند تا فرصت متواری شدن نداشته باشد؛ وگرنه هیچ حکمی برای دستگیر شدن وی صادر نمی‌ گردد و احضاریه‌ ای به محل زندگی وی می فرستند تا در دادگاه مربوطه حاضر شود.
استخدام وکیل
هر یک از طرفین شاکی و متهم، می توانند تا سه وکیل برای دفاعیه ی خود استخدام نمایند. قطعا کیفیت کار این سه وکیل و توانایی آنان در دادگاه کیفری می‌تواند به صورت مستقیم، تصمیم قاضی در دادگاه را تحت تاثیر قرار دهد. از همین رو تلاش کنید تا با بهترین وکیل کیفری برای شکایت از قتل انجام شده قرارداد ببندید تا متهم قتل را به سزای عملش برساند. اطلاعات و تجربه ی وکیل بیشتر از هر چیز دیگری در دادگاه کیفری یک اهمیت دارد.
شهادت در دادگاه
با فرا رسیدن روز دادگاه، نوبت به شهادت شاهدان و ارائه ی دوباره کلیه مدارک و اسناد موجود می‌رسد. چنانچه شخصی شاهد جرم باشد و یا دوربینی این اتفاق را به طور کامل ضبط کرده، این دادگاه مکانی برای ارائه ی همه ی این اسناد و مدارک بوده تا قاضی با در نظر گرفتن کلیه موارد، تصمیم نهایی را به طرفین اعلام نماید. معمولا در صورتی که اسناد و مدارک موجود در مورد قتل صورت گرفته موثق و معتبر باشند، قاتل به سرعت دستگیر می‌شود و نمی‌تواند از مجازات کاری که انجام داده، فرار کند.




:: برچسب‌ها: قاتل,قتل,شکایت از قاتل,مقتول ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: